Σας καλωσορίζουμε στο επίσημο ιστολόγιο του Ι. Ν. Παναγίας Αλεξιωτίσσης - Σας Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη σας.

Συμπληρώστε το e-mail σας, για να λαμβάνετε ηλεκτρονικά τις αναρτήσεις μας

Θα σας σταλεί ένα email για ενεργοποίηση.

Πορνεία δέν είναι μόνο η πληρωμένη σχέση, αλλά είναι καί...


ProgamiaiesΟί προγαμιαίες σχέσεις καί οί Εντολές τού Θεού...
"...Ὅλοι γνωρίζουμε τ θεϊκντολ «ο μοιχεύσεις», ώς μία π τς 10 ντολές, ποπαγορεύει ς μαρτία τ μοιχεία.
ντολ ατπαναλαμβάνεται κα στν Καιν Διαθήκη π τν διο τν Κύριο (Μάτθ. 5:27) σο κα τν πόστολο Παλο (Β’ Τίμ. 3:1, βρ 13:4). Ο πολλορμηνεύουν ς μοιχεία τν παράβαση τς συζυγικς πίστεως. Δηλαδή, μοιχεία κατ’ ατος προϋποθέτει νόμιμο γάμο κα καταπάτηση π τν να τν συζύγων τς συζυγικς πίστεως.
πίσης, ξέρουμε τι κα πορνεία παγορεύεται σύμφωνα μ τν γία Γραφ
(’ Κόρ. 5:1, 9• 6:9, 15, 18, βρ. 13:4, 21:15).
ς πορνεία δ ο πολλο θεωρον τ σεξουαλικπαφ πο γίνεται ξω π τ γάμο μ πόρνες καπ χρήμασι. Σύμφωνα λοιπν μ τς ντιλήψεις ατς ς μαρτία θεωρεται

α) παραβίαση τς συζυγικς πίστεως, ταν δράστης εναι γγαμος κα
β) συνουσία πο γίνεται κτός του γάμου κα μ πληρωμή.
Κατ συνέπεια, ξω π τς ρυθμίσεις ατές, ρα δ κα νόμιμες, θεωρεται τι ερίσκονται ο σεξουαλικς σχέσεις πο γίνονται μν ξω π τ γάμο, λλ μεταξ δύο τερόφυλων νθρώπων πο «γαπιονται» κα βέβαια δν προϋποθέτουν καταβολ κάποιου χρηματικο τιμήματος.
Εναι όμως τσι;
Στν γία Γραφ ο λέξεις μοιχεία κα πορνεία χρησιμοποιονται νίοτε διακρίτως, π.χ. Κύριος μιλώντας γι τ δικαίωμα κδόσεως διαζυγίου μεταξ δύο παντρεμένων προσώπων, ρισε ς μοναδικ λόγο τν πορνεία, ννοώντας βέβαια τ μοιχεία (Μάτθ. 5:32).
Πάντως, οδέποτε ο λέξεις μοιχεία κα πορνεία σημαίνουν μόνο τν π χρήμασι συνουσία. ς παράδειγμα φέρω τν περίπτωση το αμομίκτου τς Κορίνθου, πο συζοσε μ τν μητρυι τοσφαλς χωρς ν τν.. πληρώνει – τν ποον ψέγει δριμύτατα πόστολος Παλος (’ Κόρ. 5:1).

Πουθεν στν γία Γραφ δν δικαιώνονται ο προγαμιαες σχέσεις φ’ σον γίνονται μεταξ δύο προσώπων πο «γαπιονται». Κα πουθεν στν γία Γραφ δν θ βρομε μνήστευση τν σχέσεων ατν πειδπουσιάζει πληρωμ κα γίνεται πίκληση τορωτικο ασθήματος. ς φέρουμε μερικ παραδείγματα:
α) περίπτωση τς Σαμαρείτιδος. χει τελέσει 5 νομίμους γάμους (πετρέπετο τοτο) κα τώρα συζε μ ξένον νδρα, σφαλς διότι «γαπιονται». χει στόσο τν συνείδησή της βαρειά, γι’ ατ καταν Κύριος της λέγει ν πάει ν φωνάξει τν (νόμιμο) νδρα της, κείνη το λέγει «οκ χω νδρα», θέλουσα ν κρύψει τι συζε παρανόμως μνδρα πο δν εναι νόμιμος σύζυγός της. Κα Κύριος τν πιβεβαιώνει, λέγοντάς της τι επε τν λήθεια, διότι ντως 5 νδρες νυμφεύθη κα ατν πο τώρα χει δν εναι νόμιμος σύζυγός της. Δηλαδ Κύριος ρνεται πς σχέση ατ εναι νόμιμη καποδεκτή.

β) Τ παράδειγμα τοποστόλου Παύλου. π. Παλος το γαμος. Γράφει λοιπν γι τος γαμους νδρες κα τς χρες γυνακες, τι θ προτιμοσε κι ατο ν παραμείνουν πως κα ατς δήλ. ν μν παντρευθον. μως – συνεχίζει – ν ατ δν τ μπορον, νεκα τς σθενείας τς σάρκας, τότε καλν εναι ν παντρευθον. Δν τος επε νά... βολευθον μξώγαμες σεξουαλικς σχέσεις ερίσκοντας καθένας κα καθεμινα... ταίρι ξω του γάμου.

γ) ξθ’ Κανν το Μέγ. Βασιλείου. Ο Μ. Βασίλειος θεωρες κώλυμα ερωσύνης τς προγαμιαες σχέσεις νς ναγνώστου - ψάλτη. Τοπιβάλλει μάλιστα γι τν μαρτίαν το ατνς τους πιτίμιο. ρα θεωρε τς σχέσεις ατς κτός του γάμου ς μαρτίαν ξίαν κατακρίσεως κα παιδαγωγικς τιμωρίας.

δ) δ’ Κανν τογ. Γρηγορίου Νύσσης. μιλε γι τ διάκριση μεταξ πορνείας κα μοιχείας. Κα τς δύο θεωρες μαρτία. διαφορ μεταξ τν εναι τι ες μν τν πορνείαν δν γίνεται κάποια δικία σ βάρος τρίτου, ν μ τ μοιχεία πλήττεται πατώμενος νόμιμος σύζυγος. Καμι διάκριση δν γίνεται μ κριτήριο τν καταβολ χρημάτων τν παρξη ασθήματος ρωτικο.

ε) κ’ Κανν το Μέγ. Βασιλείου. Προβλέπει τν περίπτωσιν κάποιου νδρς πο διέφθειρε μία γυναίκα κα στ συνέχεια τν παντρεύθηκε. Γι μν τν σεξουαλικ σχέση, διάφορα ν γινε μ βιασμ μ τ θέληση τς γυναίκας, τν πιτιμ αστηρά. γκρίνει μως τ διατήρηση το γάμου. ν πρ το γάμου σεξουαλικ συνάφεια το ζευγαριοταν πιτρεπτή, γιατί Μ. Βασίλειος πιβάλλει πιτίμιο;
π τ προηγούμενα γίνεται σαφς τι ο προγαμιαες σχέσεις δν γκρίνονται π τν γία Γραφ κα τν Παράδοση τς κκλησίας μας. Βέβαια, σήμερα οντιλήψεις το κόσμου διαφέρουν. Πολλο σήμερα γκρίνουν κα θεωρον φυσιολογικς τς σχέσεις ατές. Δικαίωμά τους, πως δικαίωμα κα τς κκλησίας εναι ν πε γυμν τν λήθεια το θείου λόγου. Κα καθες ς πράξει κατ συνείδησιν.
Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος,
«Το σώμα του Χριστού και ο κήπος των τέρψεων»,
εκδ. Εγρήγορση.
http://www.xfe.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=575.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Τα δικά σας σχόλια!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...