Ο τρισάγιος αυτός ύμνος μας υπενθυμίζει τον ύμνο των αγγέλων «άγιος, άγιος, άγιος, Κύριος Σαββαώθ» και έχει μια μεγάλη δογματική σημασία, γιατί αναφέρεται στον Τριαδικό Θεό που έχει μία ουσία και τρεις υποστάσεις. Με την λέξη Θεός χαρακτηρίζεται ο Πατήρ, με την λέξη ισχυρός χαρακτηρίζεται ο Υιός και με την λέξη αθάνατος χαρακτηρίζεται το Άγιον Πνεύμα.
Όπως γνωρίζουμε, αυτόν τον τρισάγιο ύμνο τον ψάλλουμε και στην θεία
Λειτουργία δύο φορές. Πρώτα στην λεγομένη λειτουργία των κατηχουμένων,
μετά την μικρά Είσοδο, και έπειτα στην θεία Λειτουργία των πιστών, στην
θέση της αναφοράς, όταν ψάλλουμε το «άγιος, άγιος, άγιος Κύριος
Σαββαώθ πλήρης ο ουρανός και η γη της δόξης σου, ωσαννά εν τοις
υψίστοις, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου, ωσαννά ο εν τοις
υψίστοις».
(Μητρ.Ναυπάκτου Ιερόθεος)
Ψάλλοντας τον ύμνο μιμούμαστε τους αγγέλους που δοξολογούν το
Θεό, αλλά και το λαό της πόλεως των Ιεροσολύμων οι οποίοι τον
υποδέχθηκαν με κλαδιά και δάφνες πριν το εκούσιο του πάθος. Έτσι και
εμείς υποδεχόμαστε τον βασιλέα ο οποίος έρχεται να σφαγιαστεί και να
δοθεί στους πιστούς.
Πηγή: xristianos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :